1 Ocak 2021 Cuma

Musabbah Mescidi, Medîne-i Münevvere, Suudî Arabistan

Musabbah Mescidi, Medîne-i Münevvere, Suudî Arabistan
Musabbah Mescidi, Suudî Arabistan'ın Medine-i Münevvere şehrinde Mescid-i Kuba'nın güneybatısında , takriben 400 metre kadar bir mesafede bulunmaktadır.
Bu bölge Medine'nin güney tarafındaki kenar mahallelerinden sayılmaktadır.
Ensarın iki büyük kabilesinden olan Evs kabilesinden Beni Uneyf , Benî Amr ve Salim B.Avf’a ait evlerin bulunduğu ve bir kısım yahudi ailelerin yaşadığı bir bölgede bulunmaktaydı.

Musabbah Mescidi, Medîne-i Münevvere, Suudî Arabistan

Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi ve Sellem Efendimiz’in Medine Münevvere’ye hicret ettiğinde ilk sabah namazını kıldığı ve dua ettiği yerdir.
Hz.Peygamber Efendimiz'in Sallallahü Aleyhi ve Sellem Mekkeden Medine'ye yolculuğunun Medine'deki durağıdır.
Sabaha karşı varılan bu noktada sabah namazını eda etmişlerdir.
Bu yüzden [sabah varılan, sabahlanan yer manasında] Musabbah denmiştir.
Ayrıca Benî Uneyf Mescidi de denmektedir.

Musabbah Mescidi, Medîne-i Münevvere, Suudî Arabistan

Bu bölgede Talha B. El-Bera isimli genç bir sahabi yaşamaktaydı.
Hz.Talha, Efendimizi aşırı derecede seven, mütemâdiyen etrafında dolanıp Efendimize sevgisini devamlı izhar eden biriydi.
Bir gün Peygamberimize:
– Ya Rasûlallah! Ne istersen bana emret.
Hiç bir emrinizi kırmam, dedi.
Talha genç olduğu için onun bu sözü Peygamberimizin hoşuna gitti ve ona:
– Öyleyse git babanı öldür, dedi
O da Peygamber Efendimizin bu emrini yerine getirmek için hemen yerinden fırlayıp dışarı çıktı.
Fakat Peygamber Efendimiz arkasından onu çağırarak;
– Gel, Gel! Ben akrabalık bağlarını çiğnetmek üzere gönderilmedim, buyurdu.
Talha Radıyallahu Anh, bundan sonra hastalandı.
O sırada mevsim kış idi.

Musabbah Mescidi, Medîne-i Münevvere, Suudî Arabistan
Peygamber Efendimiz, soğuk ve bulutlu bir günde ona uğradı ve yanından kalktıktan sonra ev halkına:
– Ben onda ölüm alametleri görüyorum.
Öldüğü zaman bana haber verin ki, cenazesinde hazır bulunup namazını kıldırayım, dedi.
Fakat Peygamber Efendimiz Aleyhissalatü Vesselam, daha Salim b.Avf oğulları mahallesine varmamışken Talha Radıyallahu Anh vefat etti, arkasından da gece bastı.
Musabbah Mescidi, Medîne-i Münevvere, Suudî Arabistan

Ayrıca kendisi de:
-Beni Rabbime çabuk kavuşturmak için hemen gömün.
Peygamber Efendimiz Aleyhissalatü Vesselam’ı da çağırmayın.
Zira benim yüzümden Yahudilerin (mahallesinden geçerken ) bir suikasde uğramasına korkuyorum, dediği için Peygamber Efendimiz’e haber vermeden onu gömdüler ve ancak sabah olduktan sonra Rasulullah’ı haberdar ettiler.
O da gidip kabri üzerinde durdu ve Ashab arkasında saf bağladıktan sonra ellerini havaya kaldırarak:
– Ey Rabbim, onu güler yüz ve sevinçle karşıla, diye dua etti.

Musabbah Mescidi'nin Konumu, Medîne-i Münevvere, Suudî Arabistan

 

SUUDÎ ARABİSTAN'DAKİ DİĞER CAMİLER

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder