23 Ocak 2011 Pazar

Sanki Yedim Camii, Fatih, İstanbul

Sanki Yedim Camii, Fatih, İstanbul
Sanki Yedim Camii, İstanbul'un Fatih ilçesinde, Fatih Camii ile Zeyrek Mahallesi arasındaki Kırbacı Sokak'ta bulunmaktadır.
Caminin yapılış tarihi ve kimin tarafından yaptırıldığı konusunda kesin bir bilgi yoktur.
Caminin hikâyesi en az adı kadar ilginç.
Rivayete göre Keçecizade Hayreddin adında ortahâlli bir esnaf, Osmanlı döneminde padişahların yaptırdığı Selatin camilerini görüp imrenerek, kendisi de bir cami yaptırmayı diler ve bunun için para biriktirmeye başlar. Nefsinin her istediğine boyun eğmez, yok yere para harcamazmış.
Canı bir şey istediğinde, almayıp; sanki yedim diyerek parasını ayrı bir yere koyar.
20 yıl boyunca biriktirdiği paralarla küçük de olsa bir cami yaptırır ve caminin adı halk arasında Sanki Yedim Camii olarak anılmaya başlar.
Resmî kayıtlarda camiyi yaptıran kişiyle ilgili bir bilgi bulunmadığı için, camini bânisi konusundaki görüşler de çeşitlilik göstermektedir.
Keçecizade Hayreddin ile birlikte, caminin yapımıyla ilişkilendirilen bir başka kişi de Adanalı Şakir Efendi'dir. Yapının 18. yüzyılda yaptırıldığı sanılmaktadır.
Orijinal bina, Birinci Dünya Savaşı yıllarında, Unkapanı bölgesinde etkili olan büyük bir yangın sırasında büyük ölçüde zarar görmüştür.
1959 yılına değin metruk hâlde kalan bina, bir süre marangozhane olarak kullanılmış, ancak daha sonra mahalle halkının topladığı yardım paralarıyla büyük bir onarım geçirerek tekrar yapılmıştır.
Caminin iç mekânı 100 metrekare büyüklüğünde olup, yaklaşık 200 kişi aynı anda ibadet edebilmektedir. Tek şerefeli, beyaz boyalı bir minaresi vardır.
Bugün, cami çevresi ev ve apartmanlarla çevrilidir.


1 yorum: