18 Nisan 2011 Pazartesi

Yahya Paşa Camii, Üsküp, Makedonya

 Yahya Paşa Camii, Üsküp, Madenonya
16. yüzyılın hemen başlarında yaptırılan Yahya Paşa camii Osmanlı idaresinin zirve dönemlerine rastlamaktadır.
1492 yılında inşa edilen Mustafa Paşa camii, bu topraklardaki Türk mimarisinin ne kadar yüksek bir aşamaya ulaştığını gözler önüne seren en güzel örneklerden biridir.
1503 ylında Üsküp’te daha bir muazzam kubbeli cami inşa edildi. Sultan II Beyazit’in damadı Yahya Paşa Balkanların o zamana kadar en yüksek minareli camiini inşa ederek, 16. yüzyılın başında meydana gelen Türk İslam eserlerine damgasını vurdu. 


 Yahya Paşa Camii'nin Girişi
Üsküp’te paşalar ve beyler yanı sıra hanımefendiler de hayrat bina etmişlerdir. Yahya Paşa’nın kızı Hani Hatun Üsküp’ün meşhur Hacı Şeyh Meydanlığında Hatuncuklar adında çok güzel kubbeli bir mahalli cami inşa etti. Bu camide ilk başta sadece kadınların namaz kıldığı rivayet edilir. Yaklaşık yüz senedir enkaz olarak duran, yakın zamanda ise temelinden onarılan bu cami şimdi o eski şan ve şöhretine tekrar kavuştu.

3 yorum:

  1. bende üsküpe gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
  2. inşallah gidersiniz ecdad yadigarı topraklara.

    YanıtlaSil
  3. benim ailem üsküplü ben istanbulda doğdu dedem 1954 yılına kadar yahya paşa camiinde müezzinlik yapmış geçen yıl üsküpü gezmeye gittim çok duygulandım

    YanıtlaSil