Deprem sonrasında kubbeler ve minare yıkılmış, kubbelerin yerini dam örtmektedir.
Eski minarenin yerine de ahşap bir minare ilave edilmiştir.
Fakat şimdi bu ahşap minare de mevcut değildir.
Taç kapının sağında ve solunda birer pencere yer alır.
Taç kapının söveleri mermerdendir.
İki yandaki pencere çerçeveleri de mermerdendir.
Ön cephenin sol yan duvar dokusundan buranın yenilendiği anlaşılmaktadır.
Cepheler tamamen kırmızı iri kesme taşlarla örülüdür.
Kubbede tuğla kullanılmıştır.
Taç kapının sağında ve solunda birer pencere yer alır.
Taç kapının söveleri mermerdendir.
İki yandaki pencere çerçeveleri de mermerdendir.
Ön cephenin sol yan duvar dokusundan buranın yenilendiği anlaşılmaktadır.
Cepheler tamamen kırmızı iri kesme taşlarla örülüdür.
Kubbede tuğla kullanılmıştır.
Caminin Kubbesi
Türbe kapısı ile karşısındaki oda kapısının yanları ve üstleri çini süslemeliydi.
Günümüzde yurtdışında bulunan mihrap mozaik çini süslemeli olup, kapı ve pencere kapakları oyma tekniğinde ahşap süslemeye sahiptir.
Kitabesi bulunmadığından ne zaman yapıldığı kesin olarak bilinmemekle beraber 13. yüzyılın ikinci yarısında yapıldığı tahmin edilmektedir.
Süheyl Ünver, Beyhekim’in bu mescidi Konya Darü’şşifası’nın yerine yaptırdığını belirtir.
İbrahim Hakkı Konyalı, bunun gerçeğe dayanmadığını belirttir ve Ekmelüddin gibi bir doktorun bir Dârü’şşifayı yıkmasının mesleği ile bağdaşmayacağını ifade eder.
Mehmet Önder ise mescidin sağında türbeye bitişik bölümde eskiden bir Dârü’şşifa veya zaviye olduğunu söylemektedir.
Günümüzde yurtdışında bulunan mihrap mozaik çini süslemeli olup, kapı ve pencere kapakları oyma tekniğinde ahşap süslemeye sahiptir.
Kitabesi bulunmadığından ne zaman yapıldığı kesin olarak bilinmemekle beraber 13. yüzyılın ikinci yarısında yapıldığı tahmin edilmektedir.
Süheyl Ünver, Beyhekim’in bu mescidi Konya Darü’şşifası’nın yerine yaptırdığını belirtir.
İbrahim Hakkı Konyalı, bunun gerçeğe dayanmadığını belirttir ve Ekmelüddin gibi bir doktorun bir Dârü’şşifayı yıkmasının mesleği ile bağdaşmayacağını ifade eder.
Mehmet Önder ise mescidin sağında türbeye bitişik bölümde eskiden bir Dârü’şşifa veya zaviye olduğunu söylemektedir.
Caminin Mihrab ve Minberi
Konya’daki bazı mescitler gibi kare planlı, tek kubbeli eserin hazırlık mekânı mescidin kıble yönünde olmayıp doğu cephesinde yer almaktadır.
Türbenin hazırlık mekânında bulunması bazı Selçuklu mescitleriyle benzeşmektedir.
Küçük ölçüde tasarlanan mescidin çini mozaik süslü mihrabı diğer çini süslemeleri ve ahşap oyma tekniğinde yapılan pencere ve kapı kanatları üzerinde durulması gereken örneklerdir.
Türbenin hazırlık mekânında bulunması bazı Selçuklu mescitleriyle benzeşmektedir.
Küçük ölçüde tasarlanan mescidin çini mozaik süslü mihrabı diğer çini süslemeleri ve ahşap oyma tekniğinde yapılan pencere ve kapı kanatları üzerinde durulması gereken örneklerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder